Antonijas iela 9, Rīga, LV-1010

Teksta izmērs
Kontrasts Standarta
SākumsMedicīniskās dokumentācijas izraksta/ noraksta/ kopijas pieprasīšanas kārtība un pacientu sūdzību/iesniegumu izskatīšanas kārtība

Medicīniskās dokumentācijas izraksta/ noraksta/ kopijas pieprasīšanas kārtība un pacientu sūdzību/iesniegumu izskatīšanas kārtība

1. Medicīniskās dokumentācijas, tā izraksta, noraksta vai kopijas pieprasīšanas un izsniegšanas un pacientu iesniegumu /sūdzību par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem iesniegšana un atbildes sniegšana kārtība:

1.1. Pacients, tā likumiskais pārstāvis, lai saņemtu  savus medicīniskos dokumentus, izrakstus, norakstus vai kopijas vai lai saņemtu atbildi uz sūdzību iesniedz Institūtā attiecīgu iesniegumu, izvēloties un norādot vienu no dokumentu vai atbildes saņemšanas veidiem:

1.1.1. uz e-pastu – izsniedz atbildi vai dokumentus elektroniskā formā, apliecinot dokumentu kopiju pareizību, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;

1.1.2. uz norādīto adresi ierakstīta pasta sūtījuma formā – izsniedz atbildi vai dokumentus papīra formā apliecinot dokumentu kopiju pareizību;

1.1.3. klātienē Dzirciema ielā 20, Rīga, LV-1007 – izsniedz pacientam vai tā likumiskajam pārstāvim (veicot personas identitātes noskaidrošanu un pārstāvības dokumenta un apjoma pārbaudi) atbildi vai dokumentus papīra formā apliecinot dokumentu kopiju pareizību. Darba laiks no plkst. 08:00 – 16:00.

1.2. Pacients, tā likumiskais pārstāvis iesniegumu (tajā skaitā sūdzību) noformē valsts valodā, rakstveidā parakstot un iesniedzot vienā no šādiem veidiem:

1.2.1. ar pašrocīgu parakstu iesniedz nosūtot Institūtam pasta sūtījuma veidā uz adresi – Dzirciema ielā 20, Rīga, LV-1007;

1.2.2. ar pašrocīgu parakstu Institūta darbiniekam veicot personas identificēšanu iesniedz Institūtā klātienē Dzirciema ielā 20, Rīga, LV-1007, vai Baznīcas ielā 31, Rīgā, LV-1010 vai Antonijas ielā 9, Rīgā, LV-1010;

1.2.3. ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu nosūtot uz Institūta e-pastu: info@rsusi.lv;

1.2.4.iesniegumu vai sūdzību par sniegto veselības aprūpes pakalpojumu var iesniegt mutiski klātienē, to noformējot rakstveidā pie Institūta Kvalitātes vadītāja, darba laiks no plkst. 08:00 – 16:00, Dzirciema ielā 20, Rīga, LV-1007, 207.kab.– šādā gadījumā no pacienta vārdiem tiek noformēts iesniegums/sūdzība, kuru pacients paraksta pašrocīgi, uzrādot pacienta identifikācijas dokumentu (personas apliecība vai pase). Kvalitātes vadītājs attiecīgo iesniegumu nodod reģistrēšanai Institūta lietvedībā.

2. Pacients, tā likumiskais pārstāvis iesniegumā par medicīnisko dokumentu saņemšanu vai iesniegumā /sūdzībā par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem norāda:

2.1. pacienta  vārdu, uzvārdu, personas kodu, iesniedzēja adresi, saziņas veidu (1.1.punkts);

2.2. skaidru situācijas, detalizētu informācijas pieprasīšanas izklāstu, ietverot konkrētu lūgumu – brīvā formā, vai izmantojot veidlapu;

2.3. salasāmu, patiesu informāciju, pēc iespējas detalizētai un precīzi aprakstot notikumu gaitu un sniedz norādi uz svarīgākiem faktiem, kas norāda uz iesnieguma /sūdzības par saņemto veselības aprūpes pakalpojuma būtību;

2.4. dokumenta noformēšanas datumu un parakstu ar tā atšifrējumu (ja iesniegums pašrocīgi parakstīts un nesatur laika zīmogu).

3. Ja iesniegumu iesniedz pacienta pilnvarotais pārstāvis vai likumiskais pārstāvis (aizgādnis), papildus jāpievieno pārstāvību pamatojošie dokumenti un iesniegumā jānorāda un jāpievieno:

3.1. pilnvarotā pārstāvja vai likumiskā pārstāvja iesniedzēja vārdu, uzvārdu, adresi, saziņas veidu (1.1.punkts);

3.2. pilnvarotā pārstāvja (pilnvaras), likumiskās pārstāvniecības (aizgādnības) apliecinoša dokumenta nosaukums, izdevējs, izdošanas datums, numurs, dokumenta sagatavotāja nosaukums vai vārds uzvārds, dokumenta derīguma termiņš, pilnvarojuma apjoms (kādu konkrēti darbību veikšanai) un tā apliecināta kopija vai elektroniskais dokuments, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu.

4. Atbildes sniegšanas termiņi:

4.1. pieprasītos medicīniskos dokumentus, vienā no 1.1.punktā norādītajiem veidiem, Institūts sagatavo un izsniedz ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā no attiecīgā pacienta, tā likumiskā pārstāvja iesnieguma iesniegšanas dienas;

4.2. atbildi uz pacienta iesniegumu/ sūdzību par sniegto veselības aprūpes pakalpojumu, Institūts sniedz rakstveidā, valsts valodā saprātīgā termiņā (pēc iespējas īsākā laikā) ņemot vērā iesniegumā/sūdzībā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no datuma, kad pacienta sūdzība iesniegta Institūtā. Institūtam ir tiesības pagarināt iesnieguma/ sūdzības par sniegto veselības aprūpes pakalpojumu izskatīšanas termiņu, ja pastāv objektīvi apstākļi un Institūtam nav iespēju ievērot 1 (viena) mēneša izskatīšanas termiņu. Ja rodas minētie apstākļi Institūts pirms noteiktā termiņa iestāšanās par to atsevišķi informē pacientu par iesnieguma izskatīšanas gaitu un plānoto atbildes sniegšanas termiņu.

5. Institūtam ir tiesības iesniegumu vai sūdzību neizskatīt, ja:

5.1. saturs ir personas cieņu un/vai godu aizskarošs;

5.2. izskatīšana nav Institūta kompetencē;

5.3. dokuments iesniegts anonīmi, bez iespējas identificēt iesniedzēju; nav sagatavots valsts valodā.

6. Medicīniskā dokumentācija par attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu pacientam tiek izsniegta 1 (vienu) reizi bez maksas 1. punktā noteiktajā kārtībā. Par papildus izziņām vai  atkārtoti izsniegtu medicīnisko dokumentāciju, ja tā jau 1 (vienu) reizi izsniegta, Institūts piemēro samaksu atbilstoši Institūta tīmekļa vietnē publicētajam Maksas pakalpojumu cenrādim – citi maksas pakalpojumi.

7. Par pacientam sniegto attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu tiek izsniegts dokuments – Darba orderis kvīts 1 (vienu) reizi pirms pakalpojuma saņemšanas Institūta reģistratūrā vai pašapkalpošanās portālā vai pēc pakalpojuma saņemšanas pie ārstējošā ārsta. Par atkārtoti izsniegtu Darba orderi kvīti, ja tas jau 1 (vienu) reizi izsniegts, Institūts piemēro samaksu atbilstoši Institūta tīmekļa vietnē publicētajam Maksas pakalpojumu cenrādim – citi maksas pakalpojumi.

8. Veiktā maksājuma par attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu samaksas apliecinošie dokumenti pacientam tiek izsniegti 1 (vienu) reizi bez maksas veicot attiecīgo maksājumu Institūta reģistratūrā vai pašapkalpošanās portālā un saņemot attiecīgo dokumentu – E-kvīti. Par atkārtoti izsniegtu E-kvīti, ja tā jau 1 (vienu) reizi izsniegta,  Institūts piemēro samaksu atbilstoši Institūta tīmekļa vietnē publicētajam Maksas pakalpojumu cenrādim – citi maksas pakalpojumi.

9. Lai pacients izmantotu Pacientu tiesību likuma 16. un 17.pantā noteiktās pacienta tiesības uz atlīdzību par viņa dzīvībai vai veselībai nodarīto kaitējumu, pacients vēršas ar iesniegumu Veselības inspekcijā, Klijānu ielā 7, LV-1012. Iesniegumu var iesniegt klātienē, nosūtīt pa pastu vai iesniegt elektroniski uz e-pasta adresi vi@vi.gov.lv, ja tas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un, ja nav pievienoti dokumenti, kuriem obligāti iesniedzami vai uzrādāmi dokumentu oriģināli.

10. Jebkuru neskaidrību vai pretenziju gadījumā, aicinām pacientus, pacientu atbalsta personas, vispirms vērsties pie Klīnikas dežurējošā ārstnieciskā personāla vai Kvalitātes vadītāja, lai maksimāli operatīvi, savstarpējo pārrunu ceļā, varētu palīdzēt atrisināt neskaidrības vai domstarpības veselības aprūpes sniegšanas procesā.

Iesnieguma vai sūdzības veidlapa pieejama šeit